CD Projekt RED hat Cyberpunk 2077 ein weiteres Mal verschoben. Das Spiel erscheint nun nicht wie geplant am 17. September, sondern stattdessen etwa zwei Monate später, am 19. November. Dies gaben der Studio-Mitgründer Marcin Iwinski und Head of Studio Adam Badowski in einer Mitteilung bekannt.

In der Nachricht heißt es unter anderem, das Spiel sei für die Veröffentlichung bereit, wenn es fertig ist. Dies ist nicht nur eine schön klingende Phrase, sondern Teil der Firmenphilosophie, erklären die beiden. Auch wenn eine solche Maßnahme zulasten des Vertrauens der Fans geht, hält das Entwicklerteam an seiner Entscheidung fest und steht vollkommen dahinter.

Cyberpunk 2077 sei bereits sowohl inhaltlich als auch hinsichtlich des Gameplays komplett abgeschlossen, jedoch erfordert eine so große virtuelle Welt mit ihrer Fülle an Inhalten und komplexen Systemen, die ineinandergreifen besondere Pflege und Aufmerksamkeit. Das Team benötigt diese zusätzliche Zeit, um sich alle Aspekte noch einmal anzusehen, die Spielmechaniken entsprechend auszubalancieren und zahlreiche Bugs zu beheben.

Zum Abschluss bestätigen Iwinski und Badowski noch einmal, dass die Night-City-Wire-Präsentation weiterhin für den 25. Juni angesetzt ist und Previews zu Cyberpunk 2077 im Anschluss daran veröffentlicht werden.

Die vollständige Mitteilung könnt ihr euch hierunter durchlesen.

We have decided to move the launch of Cyberpunk 2077 from September 17 to November 19.

Those of you who are familiar with the way we make games know that we won’t ship something which is not ready. “Ready when it’s done” is not just a phrase we say because it sounds right, it’s something we live by even when we know we’ll take the heat for it. At the same time, we are fully aware that making such a decision costs us your trust and trading trust for additional time is one of the hardest decisions a game developer can make. And despite that we think it’s the right decision for the game, we’d still like to apologize for making you wait longer. Our intention is to make Cyberpunk 2077 something that will stay with you for years to come. In the end, we hope you understand why we did what we did.

At the time we are writing these words, Cyberpunk 2077 is finished both content and gameplay-wise. The quests, the cutscenes, the skills and items; all the adventures Night City has to offer—it’s all there. But with such an abundance of content and complex systems interweaving with each other, we need to properly go through everything, balance game mechanics, and fix a lot of bugs. A huge world means a huge number of things to iron out and we will spend the additional time doing exactly that.

This week, journalists from all over the world are starting to independently play the game. We are eager (and quite stressed) to hear their opinions, as well as see your reactions when they publish their previews right after we air Night City Wire on June 25. We hope this will satisfy some of your hunger for the game as we work to polish it for the November launch.

Thank you,

Marcin Iwinski, Co-Founder and Adam Badowski, Head of Studio